Köpvillkor

Säkerhetspolicy

Vi skickar endast inom Sverige. För att handla på Fotvårdsbutiken.se måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar. Vi skickar varor och faktura till din folkbokföringsadress. Väljer du att betala med kort direkt har vi möjlighet att skicka varorna ändå.

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, eventuellt oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Samtliga priser är inklusive moms. Du betalar en fraktkostnad per beställning. Vid restorder skickas varorna fraktfritt.

1. Leveranstid

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden är vanligtvis 1-3 arbetsdagar från beställningsdagen. Produkter som måste beställas kan ta upp till 14 dagar innan leverans kan ske. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet.

2. Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst.

3. Högsta orderbelopp och kreditgräns

Vid fakturering och delbetalning varierar kreditgränsen och beräknas när köpet slutförs. Kreditgränsen sätts vid varje enskilt köp efter sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia.

4. Betalningsalternativ

Vid köp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Decidas AB. Är du konsument påverkar den dock inte din kreditvärdighet och kan inte heller ses av någon annan. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit.

Om du har erlagt betalning och på ett korrekt sätt häver köpet så gör vi en återbetalning av beloppet inom 30 dagar. Du har möjlighet att välja mellan två sätt att betala.

Alt 1. Betalningsvillkor för betalsättet "Vanlig faktura":

Vid önskemål om faktura måste personnummer anges. Detta betalningssätt är vanligst hos oss och går bra om man inte har betalningsanmärkningar. Fakturan medföljer i leveransen och betalas inom 14 dagar efter utskriftsdatum. Vid sen betalning debiteras 50 kr påminnelseavgift. Fakturaavgift om 29 kr tillkommer alltid.

Fakturan ligger i försändelsen tillsammans med varorna och ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Det tillkommer en faktura-avgift på 29 kronor. Företag som vill handla för ett högre belopp är välkomna att kontakta kundservice.

Alt 2. Kortbetalning

Man kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner DIBS-DebiTech för att garantera snabb och säker betalning.

Så här går det till: 1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till DIBS-DebiTechs säkra betalningsserver. 2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren. Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid. 3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet. 4. Köpsumman reserveras först på ditt konto. 5. När varorna skickas, dras pengarna från ditt konto och den reserverade summan överförs via DIBS-DebiTech till Fotvårdsbutiken.se.

DIBS-DebiTech som hanterar kortuppgifterna uppfyller kraven för PCI-DSS.

5. Fraktkostnad

En avgift om 19 kr inkl. moms, tas ut och inkluderar frakt och expedition.

6. Returer och återbetalning

Du har 14 dagars ångerrätt. Har du redan betalt varorna får du pengarna tillbaka inom 30 dagar. Vi behöver bank, clearingnummer och kontonummer för att kunna sätta in pengarna till dig. Du handlar utan risk eftersom du kan byta eller få pengarna tillbaka. Vid byte skickar du tillbaka varan tillsammans med fakturan så att du kan få en ny faktura med rätt summa. Vid retur vill vi att varan kommer oanvänd i originalförpackningen eftersom den är speciellt framtagen för produkten. Skada inte originalförpackningen med tejp eller text. Vid byte skickar du varan till oss och vi byter utan kostnad. Skicka aldrig mot postförskott.

Returadress: Schönberg Design AB Seminariegatan 26 75228 Uppsala.

Vid byte och retur står kunden för transportrisken.

Vid köp av skor har du alltid fri returfrakt vid byte eller retur av skor du inte kan ha. Ring oss på 018-25 49 00 så skickar vi ett returadresskort som du sätter på försändelsen.

 

7. Reklamation

Vid eventuell reklamation ring oss på 018-25 49 00.

 

8. Personuppgifter. Uppdaterat 2018-04-30.

Dina personuppgifter samlas i vårt kundregister för att upprätthålla kundrelationen och för marknadsföring av våra publikationer. För att utnyttja dina rättigheter som kund enligt GDPR som träder i kraft 2018-05-25, så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst 018-254900.